Reklama

Kościół nad Odrą i Bałtykiem

Szczecin

Święto uczelni

Wydział Teologiczny Uniwersytetu otrzymał naukową kategorię A w dyscyplinie Nauki teologiczne.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Poponownym przeanalizowaniu sprawy i działalności naukowej Instytutu Nauk Teologicznych za lata 2017-21, Minister Edukacji i Nauki uznał za zasadne przyznać Uniwersytetowi Szczecińskiemu kategorię naukową A w dyscyplinie Nauki teologiczne.

– Bardzo się cieszymy i dziękujemy wszystkim pracownikom, których zaangażowanie i praca przyczyniły się do tego sukcesu – powiedział ks. dr hab. Grzegorz Chojnacki, prof. US, dyrektor Instytutu Nauk Teologicznych.

Należy także podkreślić, że 26 stycznia br. podczas posiedzenia Senatu Uniwersytetu Szczecińskiego, prof. dr hab. Waldemar Tarczyński – Rektor Uniwersytetu Szczecińskiego, podziękował pracownikom uczelni za ich pracę oraz osiągnięcia naukowe. Osoby, które w ostatnim czasie otrzymały ministerialne dofinansowanie na projekty, otrzymały listy gratulacyjne. List gratulacyjny otrzymał nasz dyrektor Instytutu Nauk Teologicznych, ks. dr hab. Grzegorz Chojnacki, prof. US za pozyskanie dofinansowania w kwocie 162 195,00 zł w ramach programu Doskonała Nauka/Wsparcie konferencji naukowych za projekt „900 lat od misji św. Ottona z Bambergu – Prawo państwowe a prawo kościelne i Kościół”.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2023-03-07 14:37

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Obserwatorium wiedzy

Niedziela szczecińsko-kamieńska 1/2023, str. VI

[ TEMATY ]

UNESCO

Uniwersytet Szczeciński

Archiwum prywatne

Prof. dr hab. Maciej Kowalewski: polski socjolog, dr hab. nauk społecznych w dyscyplinie socjologia. Dyrektor Instytutu Socjologii Uniwersytetu Szczecińskiego

Prof. dr hab. Maciej Kowalewski: polski socjolog, dr hab. nauk społecznych
w dyscyplinie socjologia. Dyrektor Instytutu Socjologii Uniwersytetu
Szczecińskiego

O utworzeniu katedry UNESCO na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Społecznego w Uniwersytecie Szczecińskim z jej kierownikiem prof. dr. hab. Maciejem Kowalewskim, rozmawia Leszek Wątróbski.

Leszek Wątróbski:/b> Jak doszło do powstania katedry UNESCO na Uniwersytecie Szczecińskim? Prof. dr hab. Maciej Kowalewski: Pracę nad aplikacją rozpoczęliśmy w roku 2021 od podpisania listu intencyjnego przez prof. Waldemara Tarczyńskiego rektora naszego uniwersytetu i marszałka województwa zachodniopomorskiego, Olgierda Geblewicza. Na ten sukces pracowało wiele osób. Inicjatywa wyszła od dr. Norberta Obryckiego, pełnomocnika rektora US ds. Współpracy Terytorialnej, który koordynował prace nad złożeniem aplikacji, korzystając ze swoich kontaktów międzynarodowych. W pracach uczestniczył także dyrektor Szkoły Doktorskiej – prof. Jarosław Korpysa i szefowa uniwersyteckiego Działu Projektów – Agnieszka Skrycka.
CZYTAJ DALEJ

Leon XIV do misjonarzy: bądźcie rękami Kościoła

2025-11-07 13:27

[ TEMATY ]

misjonarze

Leon XIV

Vatican Media

„Pan wzywa was, dzisiejszych misjonarzy, abyście byli rękami Kościoła, które włożą zaczyn Zmartwychwstałego w ciasto historii, by na nowo wyrosła w nim nadzieja” - napisał Ojciec Święty w przesłaniu z okazji XVII Krajowego Kongresu Misyjnego w Meksyku. Odwołując się do biblijnego porównania Królestwa Bożego do ciasta i zakwasu, wskazał na wyzwania misyjne we współczesnym świecie.

Odwołując się do historii chrześcijaństwa w Meksyku, Papież podkreślił, że „zaczyn Ewangelii przybył w rękach nielicznych misjonarzy” i został połączony z „mąką kontynentu, który nie znał jeszcze imienia Chrystusa”. W ten poetycki sposób, Leon XIV podkreślił, że głoszenie Ewangelii zawsze musi uwzględniać kontekst historyczny i kulturowy terenów, na których się odbywa, ale też, że wymaga ono czasu i cierpliwości. „Ewangelia nie zniszczyła tego, co zastała, lecz to przemieniła. Całe niezwykłe bogactwo ludów tych ziem — języki, symbole, zwyczaje i nadzieje — zostało połączone z wiarą, aż Ewangelia zapuściła korzenie w ich sercach i zakwitła w dziełach świętości i wyjątkowego piękna” - napisał.
CZYTAJ DALEJ

Jakie konsekwencje może przynieść?

2025-11-07 22:50

plakat organizatorów

12 listopada 2025 r. podczas bezpłatnego webinaru pt. „Reforma szkoły – ciąg dalszy. Wysłuchaj – przemyśl – zareaguj!” przedstawione zostaną zmiany w podstawach programowych przedmiotów przyrodniczych, jakie przygotowuje MEN oraz czym jest „Reforma26. Kompas Jutra” i jakie konsekwencje może ona przynieść.

Likwidacja prac domowych, ograniczanie liczby lekcji religii, zamiana przedmiotu „wychowanie do życia w rodzinie” na jeszcze nieobowiązkową „edukację zdrowotną”, obniżanie wymagań – to tylko niektóre z postulatów, które już zostały wprowadzone w życie przez minister Barbarę Nowacką. Wielu uczniów, rodziców i nauczycieli z niepokojem obserwuje te gwałtowne i wprowadzane bez potrzebnych badań, a jedynie z pobudek ideologicznych, zmiany. Codziennie możemy usłyszeć o kolejnych pomysłach Ministerstwa Edukacji Narodowej, które nie uspokajają sytuacji, ale powodują jeszcze większy zamęt i „zmęczenie tematem” obywateli, którzy nie są związani z oświatą. Większość Polaków nie wie, że kolejne niebezpieczne „nowości” już są przygotowane, aby w najbliższych latach odmienić, niestety w sposób wadliwy, edukację w naszym kraju.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję